Poziční systémy pro nastavování polohy
Poziční systém APOS pro detekci a nastavování polohy
Poziční systém APOS pro detekci a nastavování polohy ve spojení s VAHLE trolejovými vedeními byl vyvinut pro automatizované dopravní systémy v technologiích pohybu materiálu a výrobků.
Systém APOS - princip fungování
Systém VAHLE - APOS se skládá z kódového pásku s magnetickým průběžným kódováním a ze snímací hlavy s integrovaným obvodem, který signalizuje pozici zařízení centrální řídící jednotce.
Elektronická snímací hlava eviduje z kódového pásku pozici zařízení a vyhodnocuje jí zpracovatelným způsobem pro následné řízení.
Kódový pásek je ve výrobě příčně magnetizován a obsahuje digitální podélné kódování.
Elektronická snímací hlava přenáší kód z kódové pásky (a dále propojovacím převodníkem centrální řídící jednotce), kontaktním nebo bezkontaktním způsobem.
Kontaktní přenos kódu (u trolejových vedení U 10, FABA 100, VKS 10).
Kódový pásek je osazen v kódovém nosném profilu a je překrytý kluzným páskem, který usnadňuje kontaktní přenos kódu prostřednictvím kluzného snímače LKG-17, sdruženým v sestavě proudových sběračů pro tato trolejová vedení.
Kódový nosný profil je buď přiřazen k trolejím (u U 10 a FABA 100) nebo osazen v kompaktním trolejovém vedení (VKS 10).
Kluzný snímač eviduje pozici spotřebiče a vyhodnocuje ji v rozhraní RS 485, popř.SSI Gray Code atd. Pomocí propojovacího převodníku SU, je pozice spotřebiče předávána v rozhraní Profibus, Interbus atd. centrální řídící jednotce.
Bezkontaktní přenos kódu (u trolejových vedení KBH a MKL).
Kódový pásek je osazen v drážce na spodní straně profilu trolejového vedení KBH nebo MKL. Kód z kódové pásky je přenášen bezkontaktně snímací hlavou LB-15, osazenou v unášecím vozíku LW, pojíždějícím na kolečkách uvnitř profilů KBH a MKL, stejně jako proudové sběrače pro tato trolejová vedení.
Snímací hlava eviduje pozici spotřebiče a vyhodnocuje ji v rozhraní RS 485, popř.SSI Gray Code atd. Pomocí propojovacího převodníku SU, je pozice spotřebiče předávána v rozhraní Profibus, Interbus atd. centrální řídící jednotce.
Výhody systému APOS
- naprosto přesná identifikace pozice až do 524 m
- prostorově úsporná a montážně snadno integrovatelná, popř.dodatečně vybavitelná řešení identifikace pozice, ve spojení se systémem trolejového vedení nebo paralelně s trolejovým vedením (U10, FABA 100, VKS 10, KBH, MKL)
- naprosto přesná identifikace pozice také při zapnutí nebo výpadku proudu
- spolehlivá identifikace pozice, nezávislá na působení vlhkosti, mokra, ledu, nebo prachu
- bezporuchové fungování za nepříznivých světelných podmínek, např.mlze nebo odrazu světla
- bezporuchové fungování při chemických vlivech, např.působení glycerinu, minerálních olejů, kyseliny mravenčí, atd.
- odolný vůči vibracím a otřesům
- kombinovatelný pro horizontální i vertikální automatizované dopravní systémy